بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه
سرخط خبرها

وزیر کشور: از برنامه‌ریزی تروریست‌ها برای محرم جلوگیری شد | پیگیر بحران کم‌آبی سیستان هستیم

  • کد خبر: ۱۷۷۲۸۱
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
وزیر کشور: از برنامه‌ریزی تروریست‌ها برای محرم جلوگیری شد | پیگیر بحران کم‌آبی سیستان هستیم
وزیر کشور گفت: تروریست‌ها برنامه ریزی زیادی برای دهه اول محرم داشتند تا تعدی داشته باشند، ولی جلوی آن‌ها گرفته شد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به خبرنگاران درباره لزوم رعایت هنجار‌های اجتماعی اظهار کرد: همه باید این هنجار‌ها را رعایت کنند و کسی برای تئوریزه کردن برهنگی و تقویت کسانی که ترویج برهنگی می‌کنند، تلاش نکند. ما به هیچ وجه این موارد را قبول نمی‌کنیم و دستگاه‌های مسئول حتما برخورد می‌کنند. عده‌ای محدود و معدود تلاش می‌کنند این برهنگی را در کشور ترویج کنند که نه با قانون و نه اصول اخلاقی و انسانی و نه با هنجار‌های اجتماعی نمی‌سازد و با عاملینش برخورد می‌شود. کسانی هم که دیگران را به این موارد تشویق می‌کنند، به عنوان ترویج کنندگان ایستادگی در برابر قانون شناخته شده و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی در ادامه درباره وضعیت امنیتی کشور، گفت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی با قدرت حاضر هستند و جریان‌های تروریستی مقابله کرده و آن‌ها را دستگیر می‌کنند. تروریست‌ها برنامه ریزی زیادی برای دهه اول محرم داشتند تا تعدی داشته باشند، ولی جلوی آن‌ها گرفته شد. در کشور ما امنیت خیلی خوبی داریم.

وحیدی همچنین درباره اقدامات دولت برای تامین آب شرب مردم سیستان و بلوچستان، گفت: اقداماتی از جمله حفر چاه ژرف یا شیرین کردن آب و انتقال دادن آب در حال انجام است. مشکل آب هیرمند هم که حل نشده، ولی دولت با همه ظرفیت در حال حل کردن این مشکل است. مشکل کم آبی به صورت جدی در این استان وجود دارد و من دو یا سه ماه قبل به این استان رفتم تاکنون هفت یا هشت بار به این منطقه رفته‌ام. وزیر نیرو چند دفعه رفته است وتصمیم‌گیری‌هایی شده و کار‌های مختلف در دست اجراست وکار‌های مهمی انجام شده که اگر انجام نمی‌شد، مشکلات بیشتری داشتیم البته برخی اقدامات هم زمان بر است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بخشی از مشکل مربوط به حق آبه ایران از هیرمند است، ولی طرح‌های مخالفی هم در داخل کشور انجام شده یا در حال انجام است. هیات حاکمه افغانستان باید تکلیف خود را درباره حق آبه ایران انجام دهند. این مشکل از ماه‌خای قبل در دست اجراست. تانکر‌های آب در حال آبرسانی هستند، اما مشکل کمبود آب وجود دارد.

وحیدی همچنین با بیان این‌که «از ۱۶ مرداد تا ۲۲ مرداد ثبت نام اولیه انتخابات انجام می‌شود»، تصریح کرد: اگر کسی در این مرحله شرکت نکند، فرصت ثبت‌نام در انتخابات را از دست می‌دهد بنابراین به داوطلبان توصیه می‌کنیم ثبت نام خود را انجام دهند.

وی درباره آخرین اقدام برای مراسم اربعین امسال، گفت: دیداری با وزیر کشور عراق داشته‌ام و وضعیت مرز‌ها و اقدامات کشور عراق بررسی شد. برای توسعه دروازه‌های ورودی، گذرنامه، توسعه سایبان‌ها، نیازمندی‌های اب و یخ، استقرار هلال احمر و اورژانس و بالگرد‌ها در مرز‌ها صحبت شده و توافقات خوبی انجام شده است. با موکب داران جلسه داشته ایم و نیازمندی‌های آن‌ها بررسی شد و کار‌ها با روال خوبی انجام شد.

وحیدی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به حمله‌کننده به آمر به معروف در شیراز اظهار کرد: آن فرد بازداشت شده و در بازداشت به اقدامات او رسیدگی می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به گرمای هوا، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا سلامت مردم را به خطر می‌اندازد ممکن است باز هم تعطیلی رخ بدهد اما امیدواریم نیازی به تعطیلی کشور وجود نداشته باشد. 

وی همچنین درباره احتمال جابجایی معاون سیاسی خود به درخواست برخی نمایندگان مجلس اظهار کرد: دولت به دنبال حداکثر تفاهم با مجلس است و در جهت هماهنگی با قوا حرکت می‌کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->